divendres, 22 de maig de 2009

[040] No una casa

¬¬¬¬¬

Elisenda Marcer, pàg. 83-86, és segurament una de les persones que ha llegit aquest poema de manera més profitosa. L'ha posat en relació amb la preferència de Gabriel Ferrater, com Thomas Hardy, T. S. Eliot, W. H. Auden, pels objectes creats per l'home en detriment dels objectes de la naturalesa. Així, els cossos dels amants fan de figura de les parts d'una casa: el poema s'insereix en la tradició d'interioritzar la natura, tan pròpia de la poesia anglesa. Pere Ballart, ens diu Marcer, havia defensat que "No una casa" s'acosta a la poesia metafísica de John Donne, amb dues imatges habituals: els ulls reflecits en uns altres ulls i la persona comparada amb una casa --i afegeix Marcer que són imatges cares a Hardy, per influència de Donne, i que el to líric, precís en el retrat de la relació moral, fa pensar en Robert Graves.

Altres comentaris:
--
Apunt revisat l'1 de juny de 2021

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

 

Comparteix Un fres de móres negres

Creative Commons License
Un fres de móres negres es publica
sota una llicència Creative Commons 2.5

Add to Technorati Favorites