divendres, 22 de maig de 2009

[071] Bosc

¬¬¬¬¬

Josep Besa va observar en la seva ponència del congrés de 1997, que en aquest poema la vespa podia ser una imatge del sexe d'ell, i l'aranya, una del sexe d'ella. No ho acabo de veure clar.

Escrivia aquest paràgraf al juny de 2011. Un comentari anònim deixat al blog al febrer, i que veig avui pendent d'aprovar, em persuadeix que "Bosc" descriu un coit. Recordo la imatge de l'aranya en el poema "A l'inrevés", també associada a un coit.

Apunt encetat, malgrat la data, el 28 de juny de 2011, revisat el 5 de març de 2016

--

2 comentaris:

Unknown ha dit...

No és l'únic que ho veu així: et remeto al molt valuós llibre de Núria Perpinyà "'Teoria dels cossos', de Gabriel Ferrater" (Barcelona, Empúries, 1991, p. 44). A més, des de temps immemorials l'aranya i la vespa (o la serp) són metàfores respectives del sexe femení i masculí. Ho demostra no només la tradició poètica, sinó també la consulta d'uns quants diccionaris de símbols. En el cas del poema de Ferrater, a més, el fet que l'aranya sigui "oscil·lant" i la vespa "frement" em sembla que ofereix poc marge al dubte... El poema narra un acte sexual, amb el seu marc ambiental (el bosc) i els seus "cinc nivells", dos dels quals són, precisament, el sexe d'ella (a sota) i el sexe del jo poètic (a sobre, abans que no "es giri" per aconseguir la molt problemàtica ejaculació).

Anònim ha dit...

Visca els germans Besa!!!!!!!!!!

Publica un comentari

 

Comparteix Un fres de móres negres

Creative Commons License
Un fres de móres negres es publica
sota una llicència Creative Commons 2.5

Add to Technorati Favorites